Government refutes allegations published in the Times of South Africa

On 14 February 2010, the South African newspaper Times published an article by De Wet Potgieter and Raymond Joseph, titled “Rwanda splurges on luxury jets” on the alleged purchase of two luxury jets by the Government of Rwanda. The facts below serve to correct the misinformation published in the article:

On 14 February 2010, the South African newspaper Times published an article by De Wet Potgieter and Raymond Joseph, titled “Rwanda splurges on luxury jets” on the alleged purchase of two luxury jets by the Government of Rwanda.

The facts below serve to correct the misinformation published in the article:

• The Government of Rwanda does not own any luxury passenger jets;
•  The planes referred to in the article are owned by a private company which has some Rwandan private shareholders, but no shares are owned by the Government of Rwanda;

•  The Government of Rwanda has a charter agreement with ExecuJet; and deliberately chose this option because it is cost effective, flexible and offers appropriate security;

• The cost of chartering planes is costed and public in the National Budget of the Government of Rwanda.
It should therefore be noted that the article published by the South African “Times” is not based on facts and is simply defamatory.

Ends

 

Have Your SayLeave a comment